Friday, July 29, 2016

Recenzie "Ghostbusters" [2016]

Ghostbusters, varianta feminina, cum a fost denumita de multi, este cel mai nou remake gandit de Hollywood. Cu 4 tipe in rolurile principale, ca sa mearga si pe valul feminismului curent. 4 tipe care nu respecta in niciun fel modelul de femeie perfecta, nu fizic, cel putin. Intr-o lume in care suntem asaltati de supermodele anorexice si sani perfecti, intr-adevar, sa vezi 4 tipe normale (unele chiar plinute), nebunatice si ok cu corpul si cu personalitatea lor, e ceva deosebit si, bineinteles, de celebrat.

Nu ma asteptam sa imi placa asa mult filmul, sincer, mai ales ca nu sunt fana fantome sau a primului film. Dar m-am distrat de minune, am ras si m-am bucurat de poveste, dar mai ales de interactiunea intre cele 4 tipe si personalitatea unica a fiecaruia. Unul din momentele preferate ale filmului arata chiar acest lucru: 3 din cele 4 tipe dau nas in nas cu o fantoma....pentru prima oara in viata lor, desi investigau fenomenul de ani de zile. Ce misto a fost sa le vezi bucuria de a afla ca visele lor nu au fost rezultatul unui imaginatii bogate, ci fac parte din realitate.

Pentru mine, Kate McKinnon in rolul lui Hultzman este, clar, MVP of the movie. O tipa nebuna care isi imbratiseaza ciudatenia si nu exagereaza in niciun fel, performanta ei fiind naturala si haioasa. Nu este personajul principal, dar isi aduce contributia povestii prin inventiile ei si stilul caracteristic. Imi aduc si acum aminte de o scena mai spre final cand spune "Say hello to my new toys" si are parte de vreo 30 de secunde de spotlight (inclusiv cu lasere, batai si arme). O stiam de la Saturday Night Live si ma bucur sa o vad si pe marele ecran intr-un rol asa cool. La fel si pentru Leslie Jones, o alta membra SNL careia i s-a oferit o sansa pe marele ecran.

Filmul este bine construit si te tine in priza, desi urmareste etapele oricarei pelicule de actiune: un pic de background la inceput, intriga din casa bantuita, introducerea unui personaj negativ si marea lupta. Efectele speciale au fost misto si merita vazute in 3D pentru anumite faze, mai ales cele din centrul New York-ului.

Sugestia mea: mergeti sa vedeti Ghostbusters la cinema weekendul asta, o sa va distrati!

Filmul intra in cinema pe 29 iulie si este distribuit de InterCom Film Distribution.